👤 نقش‌ها و وظایف در تولید یک Creature (موجود خیالی یا واقعی)

اول - Concept Artist 🎨

  • طراحی اولیه موجود روی کاغذ یا دیجیتال (شکل ظاهری، رنگ، بافت)

  • الهام‌گیری از طبیعت، حیوانات، یا تخیل

  • هدفش نشون دادن شخصیت و ویژگی‌های کلی موجوده

نقشش: طراحی ظاهر اولیه


دوم - Modeler 🧱

  • ساخت مدل سه‌بعدی موجود از روی طراحی کانسپت

  • استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Blender، ZBrush، Maya

نقشش: ساخت بدنه‌ی سه‌بعدی


سوم - Texture Artist / LookDev 🖌

  • رنگ‌آمیزی، طراحی پوست، خز، فلس، و جنس ظاهری

  • تنظیم نور، سایه، و جزئیات سطح

نقشش: ظاهر نهایی و واقعی‌سازی


چهارم - Rigger / Technical Animator 🦴

  • اضافه کردن اسکلت، مفصل، کنترل‌های حرکتی

  • آماده‌سازی مدل برای انیمیشن

نقشش: جان‌بخشی پایه (استخوان‌بندی)


پنجم Creature Animator 🕺

  • حرکت دادن مدل ریگ‌شده: راه رفتن، پریدن، نفس کشیدن، حمله کردن…

  • خلق شخصیت از طریق حرکت

🔧 ابزارها: Blender, Maya, Houdini

نقشش: زنده کردن موجود از طریق انیمیشن


ششم - FX Artist 🌪

  • اضافه کردن افکت‌هایی مثل نفس آتشین، بال زدن و غبار، شبیه‌سازی مو و پارچه

هفتم - Lighting / Compositing Artist 💡

  • نورپردازی صحنه

  • ترکیب موجود با محیط واقعی یا پس‌زمینه CG


✅ خلاصه:

مرحلهمسئولیتکی انجامش می‌ده؟
طراحی موجودشکل، کانسپتConcept Artist
ساخت مدلمدل سه‌بعدی3D Modeler
پوست و جنسبافت، رنگTexture/LookDev Artist
جان‌بخشی فنیاسکلت و کنترلRigger
انیمیشنحرکت و زندگیCreature Animator
افکت‌هاآتش، دود، شبیه‌سازیFX Artist
نور و ترکیبنهایی‌سازی تصویرLighting & Compositor