
👤 نقشها و وظایف در تولید یک Creature (موجود خیالی یا واقعی)
اول - Concept Artist 🎨
-
طراحی اولیه موجود روی کاغذ یا دیجیتال (شکل ظاهری، رنگ، بافت)
-
الهامگیری از طبیعت، حیوانات، یا تخیل
-
هدفش نشون دادن شخصیت و ویژگیهای کلی موجوده
✅ نقشش: طراحی ظاهر اولیه
دوم - Modeler 🧱
-
ساخت مدل سهبعدی موجود از روی طراحی کانسپت
-
استفاده از نرمافزارهایی مثل Blender، ZBrush، Maya
✅ نقشش: ساخت بدنهی سهبعدی
سوم - Texture Artist / LookDev 🖌
-
رنگآمیزی، طراحی پوست، خز، فلس، و جنس ظاهری
-
تنظیم نور، سایه، و جزئیات سطح
✅ نقشش: ظاهر نهایی و واقعیسازی
چهارم - Rigger / Technical Animator 🦴
-
اضافه کردن اسکلت، مفصل، کنترلهای حرکتی
-
آمادهسازی مدل برای انیمیشن
✅ نقشش: جانبخشی پایه (استخوانبندی)
پنجم Creature Animator 🕺
-
حرکت دادن مدل ریگشده: راه رفتن، پریدن، نفس کشیدن، حمله کردن…
-
خلق شخصیت از طریق حرکت
🔧 ابزارها: Blender, Maya, Houdini
✅ نقشش: زنده کردن موجود از طریق انیمیشن
ششم - FX Artist 🌪
- اضافه کردن افکتهایی مثل نفس آتشین، بال زدن و غبار، شبیهسازی مو و پارچه
هفتم - Lighting / Compositing Artist 💡
-
نورپردازی صحنه
-
ترکیب موجود با محیط واقعی یا پسزمینه CG
✅ خلاصه:
| مرحله | مسئولیت | کی انجامش میده؟ |
|---|---|---|
| طراحی موجود | شکل، کانسپت | Concept Artist |
| ساخت مدل | مدل سهبعدی | 3D Modeler |
| پوست و جنس | بافت، رنگ | Texture/LookDev Artist |
| جانبخشی فنی | اسکلت و کنترل | Rigger |
| انیمیشن | حرکت و زندگی | Creature Animator |
| افکتها | آتش، دود، شبیهسازی | FX Artist |
| نور و ترکیب | نهاییسازی تصویر | Lighting & Compositor |